En tömning räknas som oplanerad när behållarens RFID-tagg inte är med på körlistan. När det händer kan föraren berätta vems det är i det här fönstret.
Ett kärl kan ha fått fel RFID-tagg vid uppmärkningen.
Välj rätt adress i listan. Tryck Välj.
Föraren kan ha råkat tömma fel kärl av misstag. Det händer den bäste.
Tryck Annan adress. Skriv gärna det exakta tjänstnumret som står på kärlet. Om etiketten med tjänstnummer trillat av kan man skriva in adressen.
Föraren kan ha råkat välja fel körlista, men ändå kört rätt och tömt rätt kärl.
Tryck på Byt körlista, och välj rätt körlista. Tömningen hamnar då automatiskt på rätt körlisterad.
Adresserna är sorterade i avståndsordning. Längst upp är närmast tömningen.
En trogen kund kan ha bytt tömningsintervall från varannan vecka till var fjärde vecka. Föraren, som kört samma rutt i flera år, tömmer kärlet på rutin utan att titta på datorn. När kärlet lyfts kan inte programmet hitta kärlets RFID på den valda körlistan.
Tryck Annan adress. Skriv in adress eller tjänstnummer och att du råkat tömma en för mycket.
Någon kan ha bytt eller flyttat en behållare till annan adress. Det har hänt att vaktmästare till flerbostadshus flyttat behållare mellan husen.
Tryck Annan adress. Skriv in adress eller tjänstnummer.
Se till att arbetsledaren pratar med kunden. Antingen får kunden flytta tillbaka kärlet eller ändra sitt abonnemang.
Skriv in adress eller tjänstnummer, så sparas en tömningskommentar som underlättar för de på kontoret att lista ut vems behållare det är.